В даний час при проектуванні комплексної системи безпеки (або модернізації вже існуючої) все більше увага приділяється системам відеоспостереження та контролю доступу, котрі можна застосовувати в будь-яких приміщеннях: в квартирі, в магазині, в під'їзді, в ресторані, на дачі, в офісі і т.д.

віеоспостереження    Системи відеоспостереження - це комплекс охоронного обладнання, завданням якого є забезпечення постійного візуального контролю над охоплюваним системою відеоспостереження простором.

    Найпростіша система відеоспостереження складається з камер відеоспостереження та монітору. Основна мета такої системи - донести певну візуальну інформацію від віддаленого джерела до кінцевого користувача оператора.

    У розширеній системі відеоспостереження, крім вище зазначених складових, застосовуються системи відеозапису: від найпростішого відеомагнітофона до цифрових систем відеореєстрації, як автономних пристроїв, так і зібраних на базі комп'ютера (РС).

    Серед типових задач, покладених на систему відеоспостереження можна виділити наступні:

    1. Оперативне спостереження за територією, будівлями та приміщеннями. Відеокамери можуть встановлюватися відкрито чи приховано, наприклад закамуфльовані під датчики ОПС, в залежності від розв'язуваної задачі. Виявлення порушника і прийняття адекватних дій у відповідь покладено на оператора.

    2. Доповнення до існуючої системи безпеки. Відеокамера може використовуватися спільно з системою управління доступом для підвищення ефективності контрольно-пропускних функцій. Наприклад, при проході через КПП з низьким рівнем доступу і відсутністю оператора можна дистанційно встановлювати особу людини за що зберігається в базі даних фотографії. Допомогу в забезпеченні безпеки об'єкта і людей, що знаходяться в ньому. Система забезпечує моніторинг, запис, реакцію на несанкціонований доступ в нічний час, спроби пограбування, вандалізму і т.д.

    3. Можливість контролю з боку керівника. Перш за все, персонал повинен знати, що його керівник може за ним спостерігати. Сучасна система відеоспостереження передбачає можливість виведення телекамер на комп'ютерні монітори авторизованих співробітників компанії, як по локальній мережі, так і через Інтернет.

    4. Психологічний вплив на порушника. Відеокамери, навіть непрацюючі, можуть виконувати попереджувально-профілактичну функцію. Іноді, поряд з працездатними камерами, встановлюють муляжі, здатні в якійсь мірі вплинути на дії зловмисників.

    5. Документування подій на об'єкті. Матеріал відеоархівів може виявитися корисним в якості доказової бази при розслідуванні несанкціонованих дій. Правильно організований відеозапис подій, простий і зручний доступ до їх перегляду, можливість обробки зображень дозволяє виявити факти шахрайства та крадіжок співробітників.

    Системи відеоспостереження можна розділити на підкатегорії:

- Вуличне відеоспостереження: для дачі, котеджу, банку, складу, периметра і т.д.

- В приміщенні: система відеоспостереження для дому, офісу, кафе чи магазину.

- Системи відеоспостереження стандартного рівня (кольорові камери стандартнї роздільної здатності, можливість віддаленого перегляду).

- Системи відеоспостереження професійного рівня (висока роздільна здатність камер, професійний реєстратор, додаткові можливості).

    Система контролю доступу (СКД) - це апаратно-програмний комплекс, призначений для організації пропускного режиму співробітників, відвідувачів і транспорту по території охороняємого об`єкта з використанням електронних перепусток (карток або інших носіїв), відбитків пальців і т.п. Простіше кажучи, будь-яка СКД призначена для того, щоб автоматично пропускати тих, кому і тоді, коли це потрібно, і не пропускати тих, кому і тоді, коли це не потрібно. Звичайний замок на дверях або пропускна система проходу через турнікет є ні що інше, як найпростіші системи контролю доступу. 

контроль доступу

   
    Додаткові завдання, які виконує СКД:
1. Облік робочого часу; 
2. Розрахунок заробітної плати (при інтеграції з системами бухгалтерського обліку); 
3. Ведення бази персоналу / відвідувачів; 
4. Інтеграція з системою безпеки, наприклад: 
   - з системою відеоспостереження для суміщення архівів подій систем, передачі системі відеоспостереження сповіщень про необхідність стартувати запис, повернути камеру для запису наслідків зафіксованої події; 
    - з системою охоронної сигналізації (СОС), наприклад, для обмеження доступу в приміщення, що стоять під охороною, або для автоматичного зняття і постановки приміщень під охорону. 
    - з системою пожежної сигналізації (СПС) для отримання інформації про стан пожежних сповіщувачів, автоматичного розблокування евакуаційних виходів і закривання протипожежних дверей в разі пожежної тривоги.

домофон    Домофон - електронний переговорний пристрій, що служить для забезпечення безпеки житлових і робочих приміщень. Домофон дозволяє людині, що знаходиться усередині будівлі, без безпосереднього контакту з особою, котра бажає потрапити всередину приміщення, заблокувати або дозволити їй доступ.

    Грамотно проведена установка домофонів забезпечить безпеку дитині, яка лишилася сама вдома, убереже стіни під'їзду від різних написів і позбавить ваш будинок від непрошених відвідувачів. Установка домофонів з відео-панеллю дасть можливість вашій дитині побачити гостя і повністю переконатися в тому, що йому можна відкрити двері. Такий домофон виконує майже такі ж функції, що і камера відеоспостереження, яка контролює доступ в будинок.

    Види найпоширеніших домофонів: 
- Аудіодомофон; 
- Відеодомофон; 

    Аудіодомофон - це фактично переговорний пристрій, що складається з переговорної панелі і трубки. Із зовнішнього боку дверей, відвідувач натискає кнопку виклику на панелі виклику, всередині приміщення на трубці лунає сигнал виклику, після чого, Ви можете поговорити з людиною, і при необхідності відкрити двері натисканням кнопки відкривання електрозамку, що знаходиться безпосередньо на переговорної трубці.

    Відеодомофон це теж переговорний пристрій, але з інтегрованим невеликим екраном і з прихованою відеокамерою встановленої в корпусі зовнішньої переговорної панелі.